III Jornada de Docència Univeritària en Valencià

iii jornada docencia pdi

La III Jornada de Docència Universitària en Valencià és el fòrum de trobament de tot el PDI que imparteix (ha impartit o impartirà) docència en valencià a la Universitat d’Alacant. Respon a l’objectiu establit en l’acció PDI-A4 de les Accions de Desplegament del Pla de Política Lingüística ("Crear grups de treball i xarxes d’intercanvi d’experiències i recursos entre PDI que ensenya en valencià"). Els assistents rebran un certificat d'assistència.

Objectius

• Informar la comunitat de docents de la UA de les iniciatives dutes a terme pel Vicerectorat de Cultura, Esport i Política per desplegar el Pla Pluriennal de Política Lingüística de la UA, especialment per incrementar la docència en valencià.
  • Reflexionar sobre el paper i la importància que té fer la docència en valencià en el si del nostre àmbit lingüístic, social i laboral.
  • Reflexionar sobre el fet que comporta fer docència en valencià a la Universitat d’Alacant a partir del testimoni i l’experiència de docents d’aquesta universitat.
  • Donar a conèixer els recursos que el Servei de Política Lingüística posa a disposició del PDI per a facilitar la seua tasca docent en valencià.
  • Posar en contacte la comunitat de PDI que imparteix (o vol impartir) docència en valencià a la UA.
  • Analitzar les iniciatives en matèria de política lingüística que s’han desplegat en altres universitats amb la finalitat d’incrementar la docència en llengua pròpia.

Dimecres 17 d'abril de 2013
Sala d'actes de l'edifici Germà Bernàcer

9:15 Inauguració a càrrec de Manuel Palomar Sanz, rector de la Universitat d'Alacant

9:20 - 9:45 h Presentació de les mesures per a incrementar la docència en valencià a la Universitat d'Alacant, a càrrec del rector de la UA

9:45 h - 11 h Taula redona. Experiències docents en valencià a la UA

Moderador: Carles Cortés Orts, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística

Ponents:

- Enric Barba Casanovas (Dept. Edificació i Urbanisme)
- M. Àngels Feliu Albaladejo (Dept. Comunicació i Psicologia Social)
- Pedro Bonete Ferrández (Dept. Química Física)
- José Sanmartín Pardo (Dept. Estudis Jurídics de l'Estat)
- Nieves Gomis Selva (Dept. Psicologia Evolutiva i Didàctica)

11:00 h Coffee break

11:30 h - 13 h Tallers*

a) Presentacions digitals: comunicar amb eficàcia, a càrrec de Voro Gómez Rosselló.

b) Ús de Twitter, Facebook i Google+ amb funcions docents, a càrrec d’Héctor Gonzàlvez Escolano.

* Per a poder assistir a algun taller, caldrà que els assistents duguen el seu propi ordinador portàtil.

13 h - 14:15 h Taula redona. Política lingüística en l’àmbit universitari: els casos de Galícia, País Basc, Catalunya i Illes Balears.

Moderador: Josep Ochoa Monzó, director del Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística

Ponents:

- Alba Nogueira López, catedràtica (habilitada) de Dret Administratiu, Universitat de Santiago de Compostel·la
- Eva Pons Parera, professora titular de Dret Constitucional, Universitat de Barcelona
- Bartomeu Colom Pastor, professor titular de Dret Administratiu, Universitat de les Illes Balears
- Xabier Arzoz Santisteban, professor titular de Dret Administratiu, Universitat del País Basc

Retransmissió en videostreaming

Podeu seguir la retransmissió en directe de l'acte (excepte els tallers) des d'ací mateix

Reproducir v%uFFFDdeo

Formulari d'inscripció

Podeu inscriure-us a la Jornada emplenant aquest formulari d'inscripció (no és imprescindible que assistiu a tots els actes).

Assessorament SL