10 preguntes bàsiques

ESTUDIA EN VALENCIÀ I EN ANGLÈS EN LA UNIVERSITAT D'ALACANT

1. Per què és important estudiar en valencià i en anglès?

Estudiar en valencià et prepara per al món laboral i per a integrar-te millor en la societat en què vivim. Les classes en valencià et permetran reforçar la teua competència lingüística, és a dir, saber utilitzar la llengua, oralment i per escrit, en qualsevol situació comunicativa. Dominar el valencià et facilitarà l'accés al treball, tant en l'àmbit públic com en el privat, al País Valencià, a les Illes Balears, a Andorra i a Catalunya.

El context social exigeix, a més, saber anglès i altres idiomes. Les classes en anglès et permetran dominar molt millor aquesta llengua per a usar-la en un context acadèmic i això t'obrirà moltes portes en el mercat laboral. Estudiar en anglès et permetrà:

•  Fer intercanvis amb universitats en què l'anglès és la llengua habitual o de treball
  •  Continuar estudiant i fer pràctiques
  •  Fer activitats investigadores o treballar a l'estranger
  •  Integrar-te en equips multilingües.

2. Què implica matricular-me en una assignatura en valencià o en anglès?

Implica que la llengua vehicular en què s'impartirà l'ensenyament d'aquestes assignatures serà el valencià o l'anglès (les classes o les pràctiques) i els materials docents, la bibliografia, etc. podran estar en aquesta llengua. Convé que, en la mesura que pugues, utilitzes el valencià o l'anglès en les teues intervencions i treballs. Tot i això, quan no et trobes segur, sempre pots utilitzar qualsevol de les dues llengües oficials.

3. Què aconseguisc si marque en la matrícula que vull rebre l'ensenyament en valencià?

Aconsegueixes que augmente la demanda i, en conseqüència, l'oferta d'assignatures impartides en valencià en els pròxims cursos. Si marques aquesta opció, la Universitat detectarà la demanda del valencià en cada titulació

4. Tinc dret a parlar en valencià a la universitat?

I tant! Pots usar el valencià en totes les activitats acadèmiques i extraacadèmiques organitzades per la UA. En aquest sentit, l'article 166 lletra p de l'Estatut de la UA estableix que l'alumnat pot usar qualsevol de les dues llengües oficials «sense menyscapte de les mesures impulsades per a normalitzar l'ús del valencià i potenciar el coneixement de llengües estrangeres».

Has de saber també que l'oferta d'una assignatura en valencià o en anglès implica que el professorat impartirà la docència en la llengua en què s'ha oferit per a garantir el dret de l'estudiant a l'ensenyament d'acord amb la seua opció lingüística.

5. En quins graus hi ha assignatures en valencià en el curs 2013/2014?

Els graus que tenen assignatures en valencià són:

•  Administració i Direcció d'Empreses
  •  Treball Social
  •  Turisme

Més informació ací.

6. En quins graus hi ha docència en anglès?

La Universitat d'Alacant ofereix grups d'alt rendiment acadèmic (ARA), amb un percentatge mínim del 50% de la docència de crèdits bàsics de la titulació en anglès en els estudis següents.

•  Arquitectura
  •  Enginyeria en Imatge i So en Telecomunicació
  •  Biologia
  •  Enginyeria Informàtica
  • Dret

A més a més, hi ha altres titulacions que ofereixen algunes assignatures, teòriques o pràctiques, en anglès:

•  ADE
  •  Filologia Catalana
  •  Enginyeria Química
  •  Infermeria
  •  Estudis Anglesos
  •  Òptica i Optometria
  •  Estudis Àrabs i Islàmics
  •  TADE
  •  Estudis Francesos
  •  Traducció i Interpretació
  •  Espanyol: Llengua i Literatures
  •  Turisme
  •  Filologia Anglesa

Més informació ací.

7. Cal tenir un determinat nivell de valencià i en anglès per a poder cursar les assignatures?

En les assignatures en valencià, amb el nivell de valencià de batxillerat és suficient per a començar. En el cas de l'anglès, el nivell mínim recomanat per a poder seguir les classes és el B2.

8. Què puc fer si no hi ha docència en valencià o en anglès en el meu grau?

Si no n'hi ha, i en vols, emplena aquest formulario posa't en contacte amb el Servei de Política Lingüística. La Universitat d'Alacant té el compromís d'augmentar la presència del valencià i de l'anglès en la docència i que n'hi haja en tots els estudis.

9. Com puc saber més valencià, anglès i altres llengües?

La Universitat d'Alacant vol afavorir el coneixement i l'ús de diverses llengües. Per això, disposes de diverses opcions:

a. Docència impartida en valencià o en anglès

b. Assignatures de llenguatge d'especialitat en diverses llengües.

c. Cursos de valencià organitzats pel Servei de Llengües i Cultura; cursos d'anglès, francès, alemany, rus i altres llengües organitzats pel Centre Superior d'Idiomes, o de japonès, xinès i coreà organitzats per l'Oficina de Relacions amb Àsia-Pacífic.

d. Estades d'estudi en universitats de l'àmbit lingüístic català o universitats on l'anglès és la llengua de docència.

e. Serveis que ofereix el Centre d'Autoaprenentatge, situat a la planta baixa de la Biblioteca General, com ara grups de conversa i Voluntariat pel Valencià.

f. Intercanvis lingüístics organitzats pel Centre Superior d'Idiomes.

A més a més, tingues present l'àmplia oferta cultural en valencià i en altres llengües (tallers, concerts, teatre, cinema, cursos, etc.) que organitzen cada any el Servei de Cultura, les Seus universitàries, els cursos d'estiu Rafael Altamira, etc.

Servei de Llengües i Cultura

Edifici Germà Bernàcer, 1a planta