Recursos per a l'alumnat

Recursos per a l'alumnat per rebre classes en valencià, anglès i altres llengües

La Universitat d’Alacant, amb la finalitat d’incrementar el caràcter multilingüe de la institució i facilitar la formació en llengües de la comunitat universitària, en aplicació del Pla de Política Lingüística i del Pla d’Increment del valencià i altres llengües en la docència 2013-2016 (Consell de Govern de la UA, 26 de setembre del 2013), posa a disposició de l’alumnat els recursos següents.

1. Millores el teu expedient, perquè les llengües en què reps la docència es podran incorporar al teu expedient acadèmic. Com saps, les empreses i l’administració cada vegada valoren més el coneixement actiu en llengües en el currículum.
  2. Reforces els teus coneixements orals i escrits en llengües, aprens el llenguatge d’especialitat, tens accés a bibliografia i materials docents en aquestes llengües , etc. Es tracta d’una formació extra que t’ajudarà si tens previst presentar-te a les proves de la Junta Qualificadora, el CSI, Cambridge, etc.
  3. Tens accés a avantatges en algunes convocatòries, per exemple formar part d’un grup ARA és un criteri preferent per a l’obtenció d’ajudes de viatge per a l’aprenentatge d’idiomes o per a borses Erasmus, tens cursos del CSI d’anglès exempts de taxes per a adquirir el nivell de llengua anglesa B2, etc.
  4. Es pot incrementar la relació amb el professor o professora, ja que els grups de les assignatures impartides en valencià i anglès normalment són més reduïts.
  5. No tingues por, perquè disposes de materials docents específics revisats lingüísticament, com per exemple els materials de la col·lecció «Joan Fuster» en valencià o en anglès.
  6. T’estalvies una assignatura del curs de capacitació docent, necessari per a les oposicions d’ensenyament, ja que 24 crèdits impartits en valencià, i 18 en anglès i francès, equivalen a l’assignatura de llengua d’especialitat (sis crèdits)

RECORDA QUE…

• Tens dret a utilitzar el valencià a la Universitat en totes les activitats acadèmiques i extraacadèmiques organitzades per la UA perquè és una llengua oficial.
  • Matricular-te en una assignatura en valencià o altres llengües implica que aquesta deu ser la llengua vehicular en què s’impartirà l’ensenyament. Convé que, en la mesura que pugues, les utilitzes en les teues intervencions i treballs. Tot i això, quan no tingues prou seguretat, sempre pots utilitzar qualsevol de les dues llengües oficials.

Política lingüística