PLA D'ACREDITACIÓ I CAPACITACIÓ DOCENT EN LLENGÜES

ACREDITACIÓ ALUMNAT

Per a què necessites l'acreditació lingüística?

L’alumnat de la UA necessita acreditar els coneixements de llengües per a:

• Presentar el treball de fi de grau: tot l’alumnat de grau ha d’acreditar el B1 en una llengua estrangera per a poder ser avaluat del TFG
  • Accedir a programes de mobilitat (B1 o B2, depenent de la convocatòria)
  • Obtenir la capacitació en anglès, francès o alemany (B2)
  • Obtenir la capacitació en valencià (C1)

És convenient, per tant, que l’alumnat obtinga l’acreditació en llengües com més prompte millor.

Com pots obtenir l'acreditació lingüística?

Segons la normativa de la UA (BOUA 27/03/2015; BOUA 02/10/2015) hi ha diverses maneres d’obtenir aquesta acreditació. De forma esquemàtica, la normativa recull aquestes opcions:

1. Certificats de Valencià del Servei de Llengües i Cultura (SLC) i els recollits en la taula d’equivalències de la UA (s'ha de sol·licitar en UACloudCV)

2. Certificats del Centre Superior d’Idiomes (CSI) de la UA (si no apareix en el vostre expedient acadèmic, s'ha de sol·licitar en UACloudCV)

3. Certificació d’un organisme oficial (s'ha de sol·licitar en UACloudCV)

Si voleu presentar el TFG o sol·licitar un programa de mobilitat, però no teniu cap de les certificacions anteriors, també podeu acreditar-vos internament cursant assignatures:

4. Assignatures de llengua de la UA (ja estan incorporades en UACloudCV)

5. Assignatures impartides en llengua no oficial en la UA i que no tenen com a objectiu l’aprenentatge de la llengua (si són d’una universitat estrangera, cal que els crèdits estiguen incorporats al vostre expedient i que sol·liciteu l'acreditació en UACloudCV):

• Nivell B1 (12 crèdits)
  • Nivell B2 (24 crèdits)

Com pots sol·licitar que l'acreditació lingüística aparega al teu expedient acadèmic?
  • Per als certificats d'un organisme oficial d'acreditació, has de fer la sol·licitud en:

UACloud >Expedient acadèmic >Sol·licitar > Acreditació de competències lingüístiques.

Una volta feta la sol·licitud cal presentar el certificat original a la Secretaria del Servei de Llengües (1a planta de l'edifici Germà Bernàcer).

• S'acreditarà automàticamentals els certificats ACLES i les assignatures cursades a la UA en llengua estrangera. No cal fer cap sol·licitud. En cas d'incidència has de posar-te en contacte amb la Secretaria de Llengües servei.llengues@ua.es

CAPACITACIÓ EN VALENCIÀ I LLENGÜES ESTRANGERES

D’ací a poc, també apareixerà en aquest Pla la informació de les assignatures que heu aprovat i que us permeten obtenir la Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià i Llengua Estrangera o el Diploma de Mestre de Valencià. Podeu trobar més informació en http://sl.ua.es/va/secretaria/capacitacio-docent.html.

Secretaria SL

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464