Servei de Llengües - Notícies publicades en Abril, 2012

2009 / 2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020
Notícies publicades en Abril, 2012
  • Dilluns, 30
  • beques-pdi-2012

Resolució de les beques per a l'elaboració de materials docents en valencià

La Universitat d’Alacant, a través del Servei de Promoció del Valencià (SPV) i amb el suport de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, ha fet pública la resolució de la convocatòria del concurs públic de beques destinades a l'elaboració de materials curriculars en valencià per a les assignatures dels títols de grau i del màster oficial de Formació del Professorat.

• Divendres, 27
  • EILC Vives regio

Cursos EILC Xarxa Vives 2012-2013

La resolució de la convocatòria 2012-2013 per l'organització de Cursos Intensius de Llengua Erasmus, a la qual la Xarxa Vives s'havia presentat per tercer any consecutiu preveu el cofinançament per a 20 cursos (3 més que per la convocatòria anterior) que organitzen les nostres universitats.
    La Xarxa Vives ha confeccionat una pàgina web específica en anglès on els estudiants poden trobar l'oferta EILC de català, el calendari, el procés de sol·licitud, el mapa d'universitats organitzadores, i també altres informacions que poden ser interessants per a la seua estada Erasmus.

• Apertium UA

La UA posa en funcionament una plataforma pròpia de traducció basada en Apertium

Aprofitant la III Jornada de Difusió de Programari Informàtic en Valencià, dijous 26 d'abril es va presentar la plataforma http://apertium.ua.es/. Aquesta eina permet traduir entre castellà, català i anglès text pla i documents amb diversos formats oberts (HTML i els propis d’OpenOffice i de Microsoft Office 2007 o posterior). La UA ofereix el traductor a la societat en general, perquè el portal és accessible des de qualsevol ordinador.

Convé tenir en compte aquestes recomanacions a l'hora de fer una traducció automàtica.

• Dimecres, 4
  • cinema en valencia

La UA inicia un nou cicle de cinema en valencià a Benidorm

Un total de 5.421 espectadors han participat en el Cicle de Cinema en Valencià que la Universitat d’Alacant ha organitzat als Cines Àbaco Sant Vicent amb la col·laboració de la Cívica-Escola Valenciana. Segons les entitats organitzadores, l’èxit de la convocatoria ha estat principalment en l’ampliació dels dies de projecció (de dimecres a divendres), encara que també resalten “la qualitat de les instal·lacions i la heterogeneitat de les pel·lícules proposades”. Esperonats per la nombrosa assistència, la Universitat d’Alacant aborda ara l’inici d’un nou cicle en col·laboració amb l’Ajuntament de Benidorm, que oferirà, fins al mes de desembre, cinema d’estrena en valencià el darrer dijous de cada mes.

Els mons de Coraline, Eva, Mentre dorms, Pa negre i Tintín i el secret de l’unicorn, vista en Alacant per més de 1.000 espectadors, es projectaran al Cine Colci de Benidorm en sessió única l'últim dijous de cada mes, a les 20 hores, a un preu concertat de 2’50 euros.

• Xarxa Vives

Comunicat de la Xarxa Vives d'Universitats

El Consell General de la Xarxa Vives d’Universitats, formada per 21 universitats de Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i Sardenya, vol fer les consideracions següents sobre la política lingüística del Govern de les Illes Balears. Comunicat.

• difusió de programari

III Jornada de Difusió de Programari Informàtic en Valencià

III Jornada de Difusió de Programari Informàtic en Valencià (dijous 26 d'abril de 2012).

Ja us hi podeu inscriure. Enguany, presentació del Catalanitzador per al Windows i tres tallers: Instal·lació d'Ubuntu, Traducció amb Vualà i Alternatives lliures al programari privatiu.

Moltes gràcies per la vostra participació.