Servei de Llengües - Notícies publicades en Novembre, 2014

2009 / 2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020
Notícies publicades en Novembre, 2014
  • Dimecres, 26
  • Smiley

Smiley, teatre

El 3 de desembre a les 20.00 hores al Col·legi Major tindrà lloc la representació de l'última proposta teatral d'ACUA: l'obra Smiley, obra en català que forma part dels espectacles seleccionats per la Xarxa Alcover de Teatres.

Dirigida per Guillem Clua, és una comèdia romàntica protagonitzada per dos homes.

Si esteu interessats a assistir-hi, en el Servei de Llengües i Cultura tenim invitacions.

• al galop

Al galop, teatre al Col·legi Major

L'actriu Carmen Elías, guardonada amb el premi Goya a la millor interpretació femenina el 2008, oferirà un intens i còmic monòleg titulat Al galop demà dijous 27 de novembre a l'Auditori de la Mediterrània de la Nucia a las 20.30 hores i el divendres 28 al Col·legi Major de la UA a les 20 hores. Les entrades per a la sessió del Col·legi Major tenen un preu de 10 euros, a la venda en Instant Ticket, Llibreria Compas i a en les taquilles de la sala abans de la representació.

• Dilluns, 24
  • drets ling_port

Activitats al voltant del Dia dels Drets Lingüístics

Activitats previstes per a commemorar el Dia dels Drets Lingüístics.

Dimarts 2 de desembre: conferència "Els drets lingüístics dels valencians”, a càrrec d’Alfons Esteve.

Dijous 4 de desembre: Concert d’ATUPA (hip hop en valencià).

Divendres 12 de desembre: conferència “La Unió Europea davant la diversitat lingüística”, a càrrec de Jordi Sebastià.

Consulteu el cartell ací.

• Dimecres, 19
  • cau_gent

Classes de conversa del CAU

Reprenem les classes de conversa del CAU a partir del dilluns, 24 de novembre. Però, atenció!, canviem de lloc: ara seran en la sala Aifos de l'edifici 3 de Filosofia i Lletres. Pots fer la reserva fent clic ací.

• Divendres, 14
  • enoc portada

Enoch Arden

Enoch Arden és un vibrant espectacle que integra música, narració i cant, que rescata alguns fragments genials del repertori menys conegut del compositor alemany Richard Strauss.

Dimecres, 19 de novembre a les 20.00h al MUA.

Entrada amb invitació. Recollida d'invitacions MIC (Informació Cultural Museu Universitat d'Alacant)

• Tirisiti portada

Betlem de Tirisiti i visita a Alcoi

Dijous 11 de desembre: Betlem de Tirisiti i visita a Alcoi

El Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística i la Facultat d'Educació us proposen assistir a una representació del Betlem de Tirisiti, un centenari espectacle de titelles declarat Bé d'Interés Cultural, i fer un recorregut urbà i museístic per la ciutat d'Alcoi.

Més informació ací.

• Dimecres, 12
  • joan fuster correspondència

Presentació a Alacant

Presentació a Alacant de Correspondència Joan Fuster XIV. La generació valenciana dels seixanta, a càrrec de Juli Capilla (curador), Lluís Alpera, Antoni Seva, Emili Rodríguez-Bernabeu i Carles Cortés.

Dimarts, 25 de novembre a les 20.15h
    Seu Ciutat d'Alacant
    Av. Ramón y Cajal, 4. Alacant

• Dimarts, 11
  • marie curie

Exposició 'Marie Curie, 1867-1934'

Marie Curie, 1867-1934, es tracta d'una mostra itinerant cedida per l'Institut d'Estudis Catalans (IEC).  Marie Sklodowska-Curie va ser una pionera: va ser la primera dona a obtenir un doctorat en física a França, a esdevenir catedràtica de la Universitat de La Sorbona de París, l’única dona que ha obtingut dos premis Nobel i que ha estat enterrada al Panteó de París per mèrits propis.

L'exposició romandrà fins al 30 de novembre a l'edifici Fase II Facultat de Ciències, al corredor de la planta baixa.

• presentació gargots port

Presentació de Gargots

El dimarts 18 de novembre tindrà lloc la presentació de la revista literària Gargots, per a joves escriptors i escriptores en llengua catalana.

La presentació serà a l'aula Mario Benedetti de la Facultat de Filosofia i Lletres III, a les 12.30. Hi intervindran els membres del consell editorial de la revista Gargots.

Entrada lliure.

CulturaDivulgació científicaEn valencià
  • Dimarts, 4
  • Cicle Corella port

Cicle de conferències sobre Roís de Corella

La Seu Ciutat d’Alacant i el Centre d’Estudis Iberoamericans Mario Benedetti acullen el pròxim dijous 6 de novembre una jornada de conferències dedicades a la figura de Joan Roís de Corella. Organitzada per l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i amb la col·laboració de les Universitats d’Alacant i de València, són quatre les ponències programades, dues en cada una de les ciutats.